söndag 6 februari 2011

Nya vyer efter instängdhet

Något försenade uppdateringar. Vi har alla fått vår dos av magsjuka och svåra förkylningar. Vissa värre än andra. Fick följa min stackars rumsgranne till sjukhus. Jag var inte i närheten av en lika allvarlig åkomma som den hon hade, men låg ändå med huvudvärk och magont, snörvlande i sängen på mitt rum i minst tre dagar. Jag hade turen att ha tillgång till Skype, vilket indirekt innebär turen att några timmar om dagen ha tillgång till en mängd omtänksamma, älskvärda och fantastiska människor. Mina föräldrar och systrar kunde säga värmande ord och skratta i mun på varandra.  Jonas kunde sitta på min pall (lite platt och kroppslös) och berätta med stor inlevelse om kängurufödslar, gymframgångar (218 kg i benpress) och sedan läsa högt ur Jane Eyre för mig om kvällen. Tack. 

Efter dagars av instängdhet var det dock riktigt skönt med en söndagspromenad (25/9) genom höstgula parker ner till utsiktsplatsen vid universitetet.   

Fotograf: min medpromenare Daniel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar